Retourneren

Is je bestelling toch niet helemaal zoals je had verwacht? Dan heb je als klant van Saniweb de mogelijkheid om je bestelling retour te zenden. Laat ons binnen 30 dagen via het retourformulier weten dat je je bestelling retour wilt sturen. Daarna heb je nog eens 14 dagen de tijd om je bestelling daadwerkelijk retour te sturen.

Direct naar retourformulier

Het retour sturen van je bestelling doe je zo

Wil je een artikel retour sturen? Volg dan de volgende stappen:

  1. Vul het retourformulier in.
  2. Verpak het artikel in de originele, onbeschadigde verpakking. Onderaan de pagina vind je een acceptabel voorbeeld van een retourpakket. Vergeet niet jouw gegevens aan het retourpakket toe te voegen zodat wij je retour snel en foutloos kunnen verwerken. Dit kun je doen door het pakket te voorzien van het afzender adres en de pakbon of een kopie van de orderbevestiging aan het pakket toe te voegen.
  3. Wanneer je de bestelling via PostNL hebt ontvangen, kun je deze ook kosteloos via PostNL terugsturen. Is je bestelling bezorgd door onze eigen chauffeurs en kan deze niet via PostNL teruggestuurd worden? Laat het artikel dan kosteloos ophalen door onze eigen dienst.

    Terugsturen via PostNL

    Plak het adres (zie retourformulier) op de verpakking en breng het pakketje naar het dichtstbijzijnde PostNL kantoor. Je ontvangt van de baliemedewerker een bonnetje met daarop je Track & Trace code. Aan de hand hiervan kun je jouw pakket volgen. Bewaar dit bonnetje goed, het dient namelijk als retourbewijs.

    Laten ophalen

    Wil je je bestelling laten ophalen door onze eigen chauffeurs? Geef dit dan aan bij het invullen van het retourformulier. Onze klantenservice zal vervolgens contact met je opnemen om een afspraak te maken. Wanneer je bestelling wordt opgehaald door onze eigen dienst, krijg je een retourbon die je moet aftekenen. Dit is tevens je retourbewijs.

De retourvoorwaarden

Saniweb accepteert retouren wanneer deze voldoen aan de onderstaande retourvoorwaarden:

Saniweb.be accepteert retouren wanneer:

Het artikel nog in de originele, onbeschadigde verpakking zit. Bij verbruiksartikelen zoals lijm, voeg, kit, schoonmaakmiddelen en toiletblokjes mag de verpakking niet geopend zijn.

Het artikel compleet en onbeschadigd is.

Het artikel nog niet gemonteerd of gebruikt is en daarvan sporen bevat.

Het artikel niet op maat gemaakt is. Denk hierbij aan een speciaal op maat gemaakte douchewand of een badmeubel in een specifieke afmeting of kleur.

Het artikel besteld is voor particuliere doeleinden. Zakelijke bestellingen kunnen helaas niet worden teruggenomen, tenzij anders is overeengekomen in de koopovereenkomst.

Douchewanden en douchecabines waarvan de verpakking niet open is geweest. De reden hiervoor is dat wanneer de verpakking geopend is, de douchewanden en -cabines erg kwetsbaar zijn. Hierdoor kunnen we deze niet meer veilig transporteren.

Tegels met een batch/tintnummer mogen niet geretourneerd worden. Tussen de batches van tegels bestaan kleurverschillen, waardoor ze niet met elkaar kunnen worden gemengd.

Bij artikelen die gemonteerd zijn geweest, beschadigd zijn of gebruikssporen vertonen, behouden wij ons het recht om de schade in rekening te brengen.

Wanneer het geretourneerde product hier niet aan voldoet, zijn we genoodzaakt een waardevermindering in kaart te brengen. Voor meer informatie verwijzen we je door naar de algemene voorwaarden.

Terugbetaling van je bestelling

Saniweb betaalt eventueel betaalde bedragen uiterlijk 14 dagen na ontvangst van de artikelen terug. Dit wordt gedaan via een bankoverboeking naar het rekeningnummer dat je bij het retourformulier hebt ingevuld. Tegoeden die ontstaan door bijvoorbeeld het verzilveren van een waardebon betalen wij niet uit.

Retourkosten

Terugsturen via PostNL

Wanneer je je bestelling via PostNL naar ons antwoordnummer terugstuurt, hoef je geen extra kosten te betalen. Stuur je je bestelling liever retour via een andere partij? Dan zijn de kosten hiervan voor eigen rekening.

Laten ophalen

Kan je bestelling niet via PostNL teruggestuurd worden en is deze ook gebracht door onze eigen chauffeurs? Dan halen wij jouw bestelling gratis weer bij je op. Wanneer je bestelling wel via PostNL teruggestuurd kan worden, maar je wilt deze toch laten ophalen door onze eigen dienst, vragen wij een bedrag van 5% van het nettobedrag van het desbetreffende artikel.

Voorbeelden retourverzending

Acceptabel verzonden Onacceptabel verzonden
Goed retour verzonden product Slecht retour gezonden product

Voorzien van omverpakking

Verzonden in productverpakking en hier het adreslabel op aangebracht, op geschreven of met tape geplakt

Voorzien van adres afzender

Geen adres afzender

Ordergegevens in pakket toegevoegd

Onduidelijk wie de afzender is