Terugzenden
Iedereen maakt het wel eens mee: je bestelt iets in de hoop dat het precies is wat je zoekt, maar wanneer je het uitpakt, blijkt het toch niet helemaal te zijn wat je had verwacht. Geen zorgen, dit kan natuurlijk gebeuren! Gelukkig bieden we bij Saniweb 30 dagen bedenktijd voordat jij je bestelling moet terugzenden. Zo zit je niet vast aan een aankoop die jou toch niet helemaal blij maakt.
Het terugzenden is eenvoudig: vul het retourformulier in en kies of je het product via DHL wil terugzenden of liever laat ophalen door onze eigen service. Zo zorgen wij ervoor dat je bestelling snel en probleemloos terugkomt.
Heb je vragen of wil je meer weten over hoe het terugzenden precies werkt? Neem een kijkje op onze terugzendpagina voor een uitgebreide uitleg of check hieronder de meest gestelde vragen. Wij staan voor je klaar om je te helpen!
Direct naar de terugzendpaginaKan ik mijn bestelling terugzenden?
Is het artikel toch anders dan je had verwacht? Dan kun je bij Saniweb je bestelling binnen 30 dagen terugzenden, zonder hiervoor een reden te hoeven geven. Wanneer je bestelling via DHL is verzonden, kun je deze op dezelfde manier terugsturen. Als het niet mogelijk is om je bestelling via DHL terug te zenden, dan kun je je bestelling laten ophalen door onze eigen dienst.
Er zijn drie uitzonderingen waarbij we een product terugzending niet accepteren:
1. Op maat gemaakte artikelen
Heb je bij ons een product besteld dat speciaal op jouw aanvraag is besteld bij onze fabrikant? Dan kunnen wij deze helaas niet kosteloos terug nemen. Denk hierbij aan bijvoorbeeld een speciaal op maat gemaakte douchewand met uitsparingen of badmeubels en radiatoren met specifieke afmetingen of kleuren. Deze producten zijn speciaal voor jou gemaakt en besteld en kunnen wij hierdoor niet opnieuw verkopen. Je kunt deze op maat gemaakte producten vaak herkennen aan een lange levertijd (langer dan 4 weken). Twijfel je of het om een op maat gemaakt artikel gaat? Neem dan contact op met onze klantenservice.
2. Tegels met een tint/batchnummer
Tussen de verschillende batches van tegels kunnen kleurverschillen optreden. Omdat tegels uit verschillende batches niet altijd goed bij elkaar passen, bieden we je 3 dagen bedenktijd na het plaatsen van je bestelling. Binnen die periode kun je de bestelling nog annuleren of aanpassen. Na deze 3 dagen kunnen we de tegels helaas niet meer terugnemen of annuleren.
3. Zakelijke bestelling
Zakelijke bestellingen kunnen helaas niet teruggenomen worden, mits anders wordt afgesproken.
Hoe kan ik mijn bestelling terugzenden?
Bij Saniweb kun je binnen 30 dagen na ontvangst aangeven dat je het gekochte artikel terug wilt zenden. Daarna heb je nog eens 14 dagen om het pakketje daadwerkelijk terug te zenden. Wil je weten hoe en welke voorwaarden hieraan verbonden zijn? Kijk dan op onze terugzendpagina.
Wat zijn de kosten voor het terugzenden?
Bij grote en/of zware producten kan onze eigen ophaalservice de producten ophalen. De kosten hiervoor bedragen €30,-. Denk hierbij aan douches, badmeubels, keramiek, radiatoren, spiegels en tegels. Let er wel op dat de producten op de begane grond klaar moeten liggen.
Handzame producten kunnen via DHL teruggezonden worden. De kosten hiervoor bedragen € 5,-. Denk hierbij aan kranen, regendouches, accessoires, schoonmaakmiddelen en toebehoren. Je kunt deze artikelen zelf via DHL laten versturen. Bewaar hierbij altijd goed je retourbewijs totdat de terugzending volledig is verwerkt.
Kies je een andere verzendmethode? Dan zijn de kosten daarvoor voor eigen rekening.
Controleer daarnaast ook altijd onze terugzendvoorwaarden. Wanneer het artikel hier niet aan voldoet (bijvoorbeeld wanneer het product beschadigd is), kan het voorkomen dat er extra kosten in rekening worden gebracht.
Wat zijn de voorwaarden voor het terugzenden?
Wil jij je bestelling retour sturen? Controleer dan eerst of het artikel aan onze terugzendvoorwaarden voldoet:
| Saniweb.be accepteert terugzendingen wanneer: |
|---|
|
Het artikel nog in de originele, onbeschadigde verpakking zit. Bij verbruiksartikelen zoals lijm, voeg, kit, schoonmaakmiddelen en toiletblokjes mag de verpakking niet geopend zijn. |
|
Het artikel compleet en onbeschadigd is. |
|
Het artikel nog niet gemonteerd of gebruikt is en daarvan sporen bevat. |
|
Het artikel niet op maat gemaakt is. Denk hierbij aan een speciaal op maat gemaakte douchewand of een badmeubel in een specifieke afmeting of kleur. |
|
Het artikel besteld is voor particuliere doeleinden. Zakelijke bestellingen kunnen helaas niet worden teruggenomen, tenzij anders is overeengekomen in de koopovereenkomst. |
|
Douchewanden en douchecabines waarvan de verpakking niet open is geweest. De reden hiervoor is dat wanneer de verpakking geopend is, de douchewanden en -cabines erg kwetsbaar zijn. Hierdoor kunnen we deze niet meer veilig transporteren. |
|
Tegels met een batch/tintnummer mogen niet teruggezonden worden. Tussen de batches van tegels bestaan kleurverschillen, waardoor ze niet met elkaar kunnen worden gemengd. |
|
Bij artikelen die gemonteerd zijn geweest, beschadigd zijn of gebruikssporen vertonen, behouden wij ons het recht om de schade in rekening te brengen. |
Wanneer het teruggezonden product hier niet aan voldoet, zijn we genoodzaakt een waardevermindering in kaart te brengen. Voor meer informatie verwijzen we je door naar de algemene voorwaarden.
Wanneer krijg ik mijn geld terug?
Bij Saniweb storten we het betaalde bedrag uiterlijk 14 dagen na ontvangst van de geretourneerde artikelen terug op het rekeningnummer dat je hebt opgegeven in het retourformulier. Tegoeden die ontstaan door bijvoorbeeld het verzilveren van een waardebon betalen wij niet uit.
Hoe weet ik waar mijn terugzending is?
Als je jouw product via DHL terugstuurt, krijg je een link naar het DHL-retourportaal waar je een QR-code of label kunt krijgen om je pakket terug te sturen. Bewaar het bonnetje met de Track & Trace-code die je ontvangt bij DHL. Hiermee kun je je pakket volgen en dit dient tevens als terugzendbewijs. Wordt je bestelling opgehaald door onze eigen chauffeurs? Dan krijg je een retourbon die je moet aftekenen, dit is je bewijs dat de terugzending is verwerkt.
Hoe weet ik wanneer mijn terugzending verwerkt is?
Wanneer je terugzending bij ons is verwerkt, krijg je direct het geld teruggestort op het bij ons bekende rekeningnummer. Heb je na 14 dagen niets gehoord? Neem dan even contact op met onze klantenservice zodat zij kunnen uitzoeken wat de status van je bestelling is.
Kan ik artikelen ruilen?
Voldoet het product niet aan je verwachting en wil je het graag ruilen voor een ander product? Zend dan het aangekochte product terug volgens het normale terugzend proces. Plaats vervolgens een nieuwe bestelling met het gewenste product. Heb je hier hulp bij nodig? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice.
Kan ik mijn bestelling annuleren?
Een consument mag voor de levering zijn bestelling annuleren, indien het geen maatwerk artikel betreft of wanneer dit aangegeven is bij het product.
Een zakelijke afnemer mag voor de levering zijn bestelling annuleren wanneer het een voorraad product betreft of wanneer de producten nog geannuleerd kunnen worden bij onze leveranciers. Is dit niet het geval, dan zijn wij bij annulering genoodzaakt 30% annuleringskosten van het aankoopbedrag in rekening te brengen. Onze klantenservice kan je informeren of het product op voorraad ligt of niet.
